1. Integritetspolicy (GDPR)
Integritetspolicy (GDPR)
Vi behandlar dina personuppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Dina uppgifter används endast för att administrera din beställning och för att ge bästa möjliga service. Vi delar aldrig dina personuppgifter med tredje part utan ditt uttryckliga samtycke.
Du har rätt att begära information om vilka personuppgifter vi behandlar om dig, samt begära rättelse eller radering av dessa. Kontakta oss på helloyou@g-oldatelier.se vid frågor om dataskydd eller om du vill utöva dina rättigheter.
Allmänna villkor
Omfattning och Tillämpning
Dessa villkor gäller för alla beställningar via G’Old Atelier AB:s webbplats (www.g-oldatelier.se) och våra officiella kanaler såsom Instagram, Facebook, WhatsApp och framtida plattformar. Villkoren kan uppdateras löpande. Kontrollera alltid villkoren före varje köp.
Behörighet
Du måste vara minst 18 år och inte stå under förmyndarskap för att kunna beställa. Minderåriga måste ha vårdnadshavares godkännande. Vid felaktiga uppgifter kan köparen bli ansvarig för eventuella kostnader.
Konsumenträttigheter och Ångerrätt
Vid köp på distans har du som konsument 14 dagars ångerrätt enligt svensk lag.
Undantag: Ångerrätten gäller inte för specialbeställda eller restaurerade varor, då dessa anpassas efter dina önskemål och påbörjat arbete inte kan ångras. Vid frågor om ångerrätt, kontakta oss innan beställning.
Läderrestaurering
Tjänstens omfattning
Vid beställning ska du lämna en detaljerad beskrivning av önskat arbete. Om ytterligare kostnader tillkommer kontaktar vi dig för godkännande innan arbetet påbörjas. Vi förbehåller oss rätten att neka restaurering om föremålet inte motsvarar beskrivningen eller är olämpligt för behandling. Vid avböjd restaurering kan du välja returfrakt (mot avgift) eller omhändertagande av föremålet.
Resultat och Ansvarsbegränsning
Våra arbeten är hantverksmässiga och varje restaurering är unik. Slutresultatet kan variera beroende på materialets skick och egenskaper.
Ansvarsbegränsning:
G’Old Atelier ansvarar inte för indirekta skador, följdskador eller värdeminskning som kan uppstå i samband med restaureringstjänster. Vi kan inte garantera ett specifikt resultat.
Materialpolicy
Vi accepterar endast föremål i kvalitetsläder. Plast eller syntetmaterial tas inte emot. Du ansvarar för att verifiera materialet innan inskick. Vid felaktigt material kontaktar vi dig för val av retur, omhändertagande eller donation.
Återställda objekt till salu
Varor till försäljning
För varor som säljs via våra partnerplattformar gäller respektive plattforms villkor, retur- och fraktpolicy.
Skadade produkter
Vid köp via partnerplattformar gäller deras villkor för reklamation och returer.
Färgavvikelser
Vi kan inte garantera att färger som visas online exakt motsvarar produktens verkliga färg. Variationer kan förekomma beroende på skärminställningar.
Reklamationer
Reklamationer gällande slutresultat eller service ska göras skriftligen vid mottagandet av det restaurerade föremålet. Skicka en detaljerad beskrivning till helloyou@g-oldatelier.se så hanterar vi ärendet individuellt.
Tvistlösning
Eventuella tvister som uppstår med anledning av dessa villkor ska tolkas och avgöras enligt svensk lag. Tvist kan prövas av svensk allmän domstol med Stockholms tingsrätt som första instans
Priser och Offert
Priser under ”Tjänster” inkluderar moms men exkluderar frakt och eventuella avgifter. Vid beställningar utanför EU kan tull och skatter tillkomma.
Prislistor är vägledande. Slutlig offert ges efter granskning av bilder eller video. Offerten kan justeras efter inspektion och godkännande av dig innan arbete påbörjas.
Betalning
Betalning sker i SEK via Mastercard, Maestro, Visa, Visa Electron, Diners Club International, Discover, JCB, Union Pay och Swish.
Vi förbehåller oss rätten att verifiera kortinnehavarens adress, kortets giltighet och konto. Vi kan neka köp efter eget gottfinnande. Full betalning krävs i förskott vid frakt. Vid personlig leverans ska betalning ske innan återlämning.
Betalningspåminnelse och Dröjsmål
Vi förbehåller oss rätten att hålla inne eller avbryta leverans om betalning inte mottagits i sin helhet. Vid utebliven betalning inom 30 dagar tillkommer dröjsmålsavgift och rättsliga åtgärder kan vidtas.
Varumärkesansvar
G’Old Atelier är ett oberoende företag specialiserat på professionell restaurering och försäljning av förädlade lyxläder via partnerplattformar. Vi har ingen officiell koppling till, eller godkännande från, några lyxmärken om inget formellt partnerskap finns. Alla varumärken, produktnamn och logotyper tillhör respektive ägare.
Företagsinformation
G’Old Atelier AB
Marmorgatan 5
118 67 Stockholm, Sverige
Org.nr: 559466-5001
VAT nr: SE559466500101
Frakt och Returer
Frakt och Leverans
Vi erbjuder premium hämtning och leverans inom Stockholms avgiftsbelagda zon för restaureringstjänster.
Upphämtningsavgiften ska betalas i förskott vid bokning, men kommer alltid att dras av fullt ut från slutfakturan.
Internationella leveranser prissätts individuellt. Använd alltid försäkrad och spårbar frakt och spara kvitto. Efter färdig restaurering och full betalning skickar vi din vara inom två (2) arbetsdagar.
Outhämtade paket
Du har 14 dagar på dig att hämta ut ditt restaurerade föremål efter leverans. Outhämtade paket returneras till oss och du debiteras 250 SEK för frakt och administration. Outhämtade paket omfattas inte av ångerrätt.
Returer och byten (försäljning)
För varor sålda via partnerplattformar gäller deras villkor för returer och byten.